stök å bus!

God morgon alla fina!




Efter allt pizzabaksstök i köket sen igårkväll vart det sent till sängs, men fick sova iaf 6 h tills Holly väckte mig 5.40 imorse. Hörde hur hon låg å prata å sen smågnällde lite, kika över axeln mot digitala uret som jag trodde visade 6.40, så tänkte "fan så skönt med lite sovmorgon endå" men tji fick jag, klockan var 1 h tidigare, såg fel på 6 ist för 5.. 40 minuter efter det vakna Hemi till liv och åt frukost med oss (:

Sen bar det av till deras rum för lek, klädombyte och medan dom lekte rensa jag ur lite urväxta storlekar bland hemis kläder å ersatte det med nytt. Så nu har han 98/104 på det mesta och större på andra kläder.
Fann holly på denna tidigare som hon klättrar mer än gärna upp på x) tokfia!





Hjälpa syrran upp..



Det som står på "to do list" idag är följande:

¤ Städa badrummet
¤ Tvätta om vädret blir bättre så man kan hänga ute
¤ Städa sovrummet vårat och få upp nya gardiner
¤ Medan barnen leker ute, ta bort från altan
¤ Slänga kvarvarande skräp från rensningen sen i helgen
¤ Bullbak när barnen har lagt sig för kvällen

Och om tid och ork finns så Bada för min egna del! Evigheters sen jag tog mig ett hett bad nu..

Kommun som är å städar upp "som vanligt" utanför hos oss vid återvinningen.. när ska detta ta slut?! Är en specifik bil om nätterna till å ifrån som slänger här nånting fuffens äre för varje gång jag går ut drar bilen iväg och det är fort! Men om han inte smart nog hade en sån skitig bil had ja kunnat anmält han om jag sett reg numret men nog äre en tanke allt att ha en skitig bil så ingen ser, undra vare är han slänger när han måste backa skuffen varje gång med säckar till konterinern.. hmm



Och därifrån som alla getingar kommer! I helgen hade vi besök av 18 st..

Ne Unga mödrar nu på teve med barnen sen fortsätta dagen här hemma :)

tjiing!! <33








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0