tjoflöjt!

som min yngsta moster alltid bruka säga, eller sa tidigare iaf ist för "Hej" ;)

Vart har jag hållt hus då? Jo här hemma i Malgovik bara och hållt mig undan ett tag från datorn och bloggandet. Haft många nätter i rad nu som jag inte sovit bra, blir väckt av skrikande kattj*vlar som vill ut tidigt på morgonen och barn som haft mardrömmar/onöjda. En natt klev ja upp flera gånger å drack ur daniels mjölk och yohhurt (laktosfritt) å vet inte vrf, men det var så gott! Haha å sen var jag gasig resten av dagen, hade ju druckit upp allt!

Igår var vi till Skansholm, lånade bl a symaskinen och sydde ihop några sängkläder åt barnen, har aldrig haft några som passat deras täcken men nu blev det skräddarsytt! Framöver (nån gång nästa år, vid köp av Hollys växa säng) blire nog å köpa nya, lite större täcken på IKEA å sen några av deras sängkläder som e så fina och färgglada, om ja inte syr eget. Sitter i fortf dessa hantverks sug, att skapa något eget :) Har mitt balklänningstyg (cerise) som ja funderat på å göra till en sänghimel åt Holly eller nån fin gardin, men vet inte riktigt än vart det lutar åt.. kanske en klänning åt henne?! Nja så duktig e ja inte utan mallar.. så på tal om pyssel så fixade jag i barnens rum idag :) La dom ute i vagnen för att sova lunch och glömde bort klockan, så dom sovd båda två i 3½ timme! Inte det smartaste, men nu ikv så somna dom efter ett varmt bad med lavendel stra efter 19 så det var nog bara ren tur det. Tror lavendeln där gjorde susen! Förut hade jag Natusans badshower i, med en svag doft av lavendel men sne den tog slut så har jag inte hittat den igen, så körde på ren badlavendel som vi fick i julklapp av Daniels syster för snart 2 år sedan :) Så ett tips: Kvällsbad innan läggdags - LAVENDEL i badet!

Men tillbaks till barnens rum, borrade upp hyllor på väggen, sorterade ur leksaker som inte används/ska läggas undan tills senare, renbädda båda sängarna på nytt igen, fixa iordning stereon på  garderoben med nya sago/musik skivor..:)

Resultat Bilder



Leksaker i rullLådor under sängen, bra förvaring som göms lätt bort :)
1. Lego enbart 2. Maskiner/traktorer/släp 3. Alla bilarna 4. Järnvägsbana med lok och vagnar



Sådär ja!



Fått upp allt detta på väggen: Hyllan för böckerna deras, hylla med Daniels kindersamling sen barnsåren, för änsålänge lite dekorativt syfte, och Mätplankan till vänster e uppe nu igen :)



Såhär står Hemis säng justnu, funderar på att vända den och skifta sidoplankan på sängen till andra sidan så det blir rätt håll om man vänder den :) Vrf den e ställd så nu e för att tidigare nådde han fårn sin säng till Hollys, å han kom lättare in hennes spjällsäng, nu ligger dom däremot en bit ifrån varann!



Och denna Hyllan kom också upp :) ha bara ställt in olika saker där nu, ska
få ordning på scrapbookingen och göra iordning lite bilder på barnen och annat
fint som ja vill ställa där, har iaf 1 hyllplats med Hollys alla nappar, så nu ska
ja leta fram hemis samling från tiden då han hade det.

Det enda jag saknar nu är att få upp tavlor/affischer på väggarna, så när jag
får pengar över ska ja beställa/fixa lite sånt också så det blir lite mer liv i rummet,
sen känner jag nog att jag är nöjd över hur det ser ut hos dem, sen över till
vårt egna sovrum å få till det där. Allt tar sin tid (:

Prata för en stund sen med Thea, blir ev att jag får finbesök av henne å barnen i
veckan nån dag, ska bli så kul om det blir av! (hon har ej varit till soss sen vi
flytta hit) så hon får se hur vi bor nu :) Och att Hemi å Gry får träffa varann igen!





barnen sover, har gjort nytta idag.. kan inte klaga annat
än att jag är jättehungrig å sugen på nått! Ska kik vad
skafferiet här hemma har att erbjuda å sen blire sängen.


tjiing!! <33







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0