Sommaren i bilder





Vad har vi gjort då?

Ja mestadels hemma då man räknar i dagar, men även varit ute mycket på olika aktiviteter/sevärdheter/bilträffar och samt semester. Cykelturer här hemma kring med nya cykelvagnen som Pe och Pappa min köpte till barnen. Badat här i byn, och grannbyarna. Släktträff när farmor fylld 80, Wheels i Umeå, Övik några korta turer, då man var där umgåtts med Carro Lisa Jonas bla <3, Pappa på besök många gånger i sommar, en del längre gånger, Junsele Djurpark, Grillningar ute här på gården, kvällar med grannen, Lycksele Motorvecka, Semester med tältning i Dalarna och Värmland (påväg mot Daniels mormor på besök) Mora, Rättvik Motorvecka, Leksand där vi campa med tält hela familjen sen med svärmor å pe med sällskap av deras husvagn, Dragracing i Orsa, övernattning i Östersund där vi träffa thomas å Mikaela, nu hemma snart 1 vecka sen vi var nere i Rottneros hos daniels mormor. Och sommaren är inte slut, än. Blir att hitta på mer saker, beroende på hur det ser ut pengamässigt. Vi går ju mot sämre tider också nu med alla börsras så man måste spara in på allt. (och ja som ni ser, följde katterna med på semestern, gick hur bra som helst!)

Vad har hänt mer?

En diesel bil vi lånar av min pappa, som jag vill köpa av honom såfort jag får råd eftersom den går såpass billigt och bra, Bytt rum med barnen, så dom får större, vi ska ju endå bara sova i vårt rum så det bev mkt bättre lösning än att vi skulle ha det större rummet. Holly ha blive 8 månader och Hemi 20 månader. Ingen dagis plats än, trots kö i snart 1 år, prata senast nån dag sen med dom och det är fortf fullt här i Malgovik.. Katterna är numera ute katter och inte innekatter, utan dom går ut och vilken skillad det blivit, ingen större förstörelse med nått här hemma längre.

Jag har fått en ny kusin i min stora kusinskara :) En pojke, och därav e moster Marlene också numera 2 barnsmamma! Och 2 kompisar som fått barn. Carro som fick sin son och nu är 2 barnsmamma och Malin å Kim som nyss blive föräldrar åt dottra deras :)

Härnäst ska vi köpa en ny bilbarnstol åt Holly och investera en babyvakt som vi aldrig köpt hittills.. behövs här hemma men som bilbarnstolen det är flera tusen bara den, så vi tar en sak i taget. Och måste börja tänka på vinterkläder/skor åt barnen, julklappar och födelsedagspresenter, bara 4 mån kvar tills både och.

Nä, att va mamma är det bästa som finns! Jag har helt underbara ungar som är nyfikna på livet och lite därtill, mitt jobb att vägleda dom i livet och lära som saker å ting. Älskar dom otroligt mycket! Att vara 2 barnsmamma e toppen! Å vilken tjat de verka va att det verka va jobbigt att ha dom tätt som vi nu har? Skulle inte velat haft annorlundare, passar oss som handen i handsken =)



tjiing!! <33





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0