Månda 11/4

Igår var det full rulle här hemma. Blev en tidig dag som bjöds på mkt sol så det blev att vara mycket ute :)
När jag hämtade Hemi ur sin säng på morgonen låg det massor med brunt och mandarinbitar, som han åt kvällen innan. Min första tanke var at blöjan hade gått upp och det var skit eftersom Hemi hade bajs i blöjan å han var halvt uppe, tog bort alla sängkläder å tvättade upp det. Sen efter vällingen börjar han att spy i massor, de tkommer då upp ännu mer från kvällen innan och vällingen på det, trodde att han kanske hade knaprat i sig skit i sängen så tänkte inte så mkt längre utan han fick dricka lite vatten men det kom upp det med. Några timmar senare efter att han varit ute en sväng tänkte jag göra ett nytt försök och då spydd han massor igen och då slog det mig att han hade nog börjat spy sen natten, eftersom det jag trodde var skit i sängen det var spya! Hög feber och spya hela dagen..

Mitt i mellan allt detta lyckades jag endå hinna med 3 bakningar till föräldrautbildningen och mammaträffen nu i veckan. Hann också städa, tvätta och lägga mig under audin för att skruva/fixa slangen till spolarvätskan.

Holly fick för första gången sitta upp i vagnen också :)

Men sen på eftermiddagen så blev Hemi bara sämre å sämre, febern steg och kräkningarna fortsatte.. så vid 20 tiden åkte jag in ed Hemi på akuten, tog några blodprover å det såg bra ut sålänge. Däremot om han sku bli slöare igen måste vi in direkt då han ligger stor risk för uttorkning. Men det är dessa gånger som man tackar för att han sitt hull, ifall han blir riktigt sjuk har han reserver, så jag kan bara föreställa mig småbarn/smala att dom inte har samam tur då :/ att dom dabbas hårdare.

Idag tisdag var det mkt på kalendern.. möbler sku köras bort till bränngropen, jag sku på föräldrautbildning men blir inget av när Hemi är sjuk :( synd för jag har nu inte träffat mammorna med Holly de senaste 6-7 veckorna :( å nu blire inte förrän om 4 veckor igen ungefär då jag inte har så mkt tid framöver.. suck. kommer att tappa allt de sociala jag har här uppe nu känns det som när det bara kommer saker i vägen hela tiden. Nu må han va sjuk å det är inget att göra åt saken men tidigare har annat kommit i vägen så det är bara ren otur efter allt.





Här hade Hemi somnat mitt på gräsmattan.. :O





bild tagen från köket.. sjuklingen <3



Holly gumman :)



tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Carro

STACKARS lilla gubben, hopaps han mår bättre nu <3

2011-04-12 @ 13:39:39
URL: http://haliesmamma.se
Postat av: Emma

Hahah ;P att han leker tills han stupa ;P GULLIGT!

2011-04-12 @ 17:21:01
URL: http://emmalundgren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0