SMVC




Kollen idag hos SMVC gick bra :)

BT
: 136/69

Hb: 104 (järnvärdet)
Flj: 140
Urin: Glukos 1+
(pga att jag druckit överdrivet med juice senaste 24 h..)

SF mått: 35cm

Allting såg bra ut, förutom bla. järnvärdet. Trots att jag lagt om kosten/äter mer järntillskott ligger jag på samma värde som senast (v 28) så vi ska ge det ett försök igen (till nästa gång) går det inte upp måste vi ta till andra åtgärder.

Sen efter att kollat en urinodling sen sist fick vi nu veta att jag har Streptokocker B i urinen.. man kan alltså inte bara ha det i halsen, som jag trodde. Så nu är det livsviktigt för bebisen att få antibiotika vid födseln direkt för att inte bli smittad, sen ska även jag ha en dos 2 h innan jag ska föda.
(hade tydligen samma sak sist, när jag fdde Hemi fast då strula dom på förlossningen så att Hemi fick aldrig nån antibiotika, och inte jag heller.. så vi blev kvar 3 dagar YTTERLIGARE tack vare personalens miss i mina papper, hoppas det blir uppmärksammat denna gången..)


Sen låg SF måttet fortfarande efter min egna kurva (över det normala) så det har inte gått ner, utan ligger fortfarande högt sa Barnmorskan. Hon sa också att det blir en läkarkoll för fostervatten/foster tillväxt 1 månad innan ja är beräknad att föda, för att se om födseln kanske måste bli tidigare lagd, men det ser vi då :)


Sen kände hon efter, och huvudet var fixerat nu redan :) Fast bebisen är fortfarande mycket rörlig fast nu ligger den som den ska

Det som återstår för mig just nu är att uppsöka sjukgymnasten i Sund och låna ett bälte för foglossningarna. Nästa koll blir om prick 2 veckor.
___________________________________

Sen usch denna trafiken, var förbi Wilys efter sjukan och påväg hem höll jag fan på att få psykbryt totalt. Hamnade bakom världens segis, som körde med avståndet på 20 m till framförvarande fordon, och lilla minsta inbromsning som den framföravarande gjorde så PALLNITA gubbj*veln som låg framför mig, höll fan på att köra in i han mer än 3 ggr.. satans gubbe som inte kan köra

____________

Nu blev pappa nyss klar med skiftet till
vinterdäcken,bara fara å pumpa däcken, köpa
 servo olja och tanka bilen, bege sig till Vilhelmina :)

Tjiing!! <3




Kommentarer
Postat av: Victoria

Ja, nog kan man bli irriterad på folk som inte kan köra ordentligt...ännu mer på de som inte kan trafikreglerna! Här i N-ling kan de varken högerregeln eller använda blinkers. :/ För att inte nämna de övriga trafikanter som ständigt befinner sig på fel sida, samt de som cyklar med hunden ute i vägen (inte på insidan alltså).

2010-10-09 @ 10:08:35
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Ja huvva! Och nordmaling kan jag förstå.. då man åkt eller kört där själv, man vet ju hur folket kör.. uruselt!

2010-10-11 @ 12:37:44
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0