ambulans prioritet

27 November - Grattis till morbror Conny som fyllde år
och Grattis till faster Kerstin som också fyllde år =)
- - -

Åkte denna dagen in på villis med Svärmor å Pererik, skulle få ännu 1 gång dropp på sjukan så dom släppte av mig där medan dom gjorde några ärenden..

på sjukan fick ja dropp från an av ambulans personalen, jätteduktig karl som stack rätt direkt (dagen innan vare en äldre kärring som bara stack fel, Aj) Men han stack rätt direkt och denna gången fick det bli i handen och inte i armen, för det blodkärlet sku få vila sa han.. sen så bestämde ja mig för att ha kvar nålen om ja ska ta mer järndropp imorrn eller om det blir akut med förlossningen..



Han kollade i min journal ifall det var något som dom på BB i Lycksele måste veta (som det här med urinen) eftersom ja berätta vilket strul det blev sist då vi först blev nekade skjuts in, och fick inte komma in då vattnet hade gått heller (trots att ja hade den dära infektionen i urinen då också) Vilket han tyckte var väldigt knepigt och för att få mig att känna mig tryggare så ringde han och hörde med dom i Lycksele hurdan man kunde gå tillväga när det nu kan bli närsomhelst, och då har det blivit sagt som såhär:

Om jag har lätta värkar å inte är säker på vad som är falskt eller riktigt så får ja ta mig in med sjuktaxi eller egen skjuts (eftersom det inte är nått akut så att ambulans behövs)

Men däremot om mitt vatten går så ska ambulans tillkallas sa han (eftersom då jag ska ha dropp vid vattenavgång så att inte bebisen blir smittad eller åker på nån infektion då jag har det dära streptokocker B i urinen, för det är livsfarligt om dom blir smittade) (det blev dock Hemi men gick tur nog bra) Så då har dom det dära droppet i ambulansen och isf får jag skjuts av dom in på BB direkt eftersom ja hursomhelst behöver det dära droppet, anrs blire som sist. Det kändes väldigt bra, för sist vare ju annat, sen eftersom det bara gick på 5 timmar inna Hemi var ute vill dom vara på den säkra sidan att ja antingen får föda i ambulansen eller på BB istället för Hemma..

Sen om det är annat akutfall som täta värkar å sånt får ju också ambulans tillkallas (än om inte vattnet gått) Men kan då säga att ja känner mig mkt tryggare nu när jag vet vad som gäller för min del. Så det gjorde min dag, Tack Rune!

Kom hem till oss sen och vi åt kroppkakor/palt allesammans, sen fick vi igenom grejer i skruben våran och fick iväg en hel del grejer som slängdes, och vi hitta hemis overall som Per erik köpte förra vintern, men såklart så var den för liten nu :( synd! Å den är ju för stor för en bebis med.. typiskt!

Sen gjrode ja en kladdkaka som daniel tjatat om sålänge, sen IRONMAN å efter de fick det bli sova

_______________________________________________________________________



1:a Advent idag/Skyltsöndag (28 November)

har inte hunnit mkt hittills men ska dricka mera hallonte sen nu på eftermiddan ska vi in på Skyltsöndan som är på Vilhelmina :) Ska bli mysigt och gå runt där och hoppas att det sätter igång något kanske, hoppas kan man! Får väl se om man träffa Thea också eller om hon kanske fått åka in redan då :) (hon var beräknad att ha igår) men inget har hänt, än.

Känner molnvärkar endå, men inget mera. Gör ju inte ont heller, bara irriterande att dom inte kan bita sig fast och göra ONT nån gång, för då vet man ju att nått kanske är på G :) Näe, kanske man ska leta fram resterande av julpyntet, är ju trots allt idag som det mesta ska upp, tycker jag.

Tjiing!! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0