22 November, vilken dag!

Nuså skriver jag. Hade skrivit klart ett inlägg igårkväll angående gårdagen men det försvann bara sådär innan jag ens hann spara, å då sket jag i det å gick och la mig för kvällen.

Igår då

Vilken dag, började å jävlas redan när jag skulle köra på vmina. Sedan pappas besök så har vi ju bmw´n hans och jag har inte kört den på snart över 1 år, det var då innan jag fick denna mage iaf. Så att ta sig in i bilen blev en utmaning, jävla ratt som skulle va i vägen och jävla stol som sku va så långt bak att ja inte nåt pedalerna. Sen kom kruxet att få till en skön sittställning, höll då på några minuter innan jag ens fick till sätet någorlunda, vilket böök! Usch så sur jag var, ingen bra start.

(I Audin var det däremot bara att hoppa in å tuta å köra direkt,
för där var sätet PERFEKT för mig :P )


Men iaf så fortsatte det att eländas för mig, nosen stod parkerad mot vår vägg så backen skulle i för att bilen skulle flyttas.. men hur fan vare man fick i backen på bemern då?! Kan lova att jag höll på 10 minuter och svor och drog i växelspaken, tillsist ringde ja pappa.. visade sig vara hur enkelt som helst.. men vafan ja hade totalt glöm bort hur man gjorde i denna bilen, gjorde precis som på 740in, men inget resultat. Och ville för allt i världen inte be daniel å visa mig, fan så skämmigt det hade känts :P



Aja jag tog mig från gårdsplanen våran iaf i godan tid, lagomt till Föräldraträffen kl 14.00

Prat om amning, tiden efter BB.. hurdan vi ville ha besök och sånt direkt då bebisen är nykommen. Jag ser det som såhär: Besök är jättekul och alla vill ju gulligulla redan från början med dom, men dom är ju så känsliga vad gäller bakterier, förkylningar å sånt. Immunförsvaret är ju inte på topp.

Men besök direkt efteråt kan bli jättejobbigt, av dom anledningarna innan man själv har landat i allt nytt, innan amingen kommit igång och riktigt fungerar (kan ta uppemot 1-2 månader..) Så låter jag hemsk om nån frågar om dom får hälsa på direkt efteråt, tänk också då efter att det är inte för att vara dum. Säger jag ifrån/säger jag nej så är det en tanke bakom det med, att man vill ta det lugnt, och inte ha sån uppståndelse runtom en. Kommer behöva utrymme. Däremot om det bara är någon få som vill säga hej, som kanske tar med sig fika/middag så det är klart så att man själv inte behöver tänka på att göra sånt så säger jag inte emot, men beror alldeles på vem det är och när, naturligtvist. Inga större grupper första veckorna känner jag redan nu, men kan ju ändras.. Säger bara hur det troligtvist kommer att se ut. Och absolut inga som är sjuka, tack.

Men besök på BB hade varit kul att få, om man nu blir kvarvarandes lika längesom sist. För då blev det rätt ensamt kan jag lova, då önska man att ens bästa vän dök upp en heldag och bara prata å umgicks. (De som besökte mig & Hemi på BB var: hemis faster Frida och hennes kompis, Daniel och Hemis farmor) Så blir jag kvar en längre tid, hör gärna av er OM ni har vägarna förbi, för på Lycksele får man ta emot besök (utöver pappa/egna barn) Hade varit kul..
______________________________________________________________

Efter träffen så fick jag göra en koll hos MVC, prata lite om förlossning och hurdan vi ska göra åt mitt järn/blodvärde. Ska nu innan förlossningen proppa i mig så mkt järn som möjligt, sen får vi se om ev. sprutor behöver göras efteråt. (järninfusion eller vad det heter..)

Vikt: +3kg
SF: 40 cm
Bt: 128/65
urin: 0/0
Flj: 165

Jag trodde att jag skulle smälla av när jag låg på vritsen på sjukan (när dom skulle ta SF måttet) hon hade en barnmorske kandidat som ska bli Barnmorska som fick testa först och ta måttet, 44 centimeter utbrast hon! Vah? tänkte jag.. är jag SÅ stor? Hjälp, vill föda nu ungefär. Men då kom min ord. BM och kollade om hon verkligen hade mätt rätt, och då fick hon det till 40 cm som tur va, (pust)

Jag rådfrågade om det såg bra ut, och det var stabilt över det normala, men dom vill fortfarande inte att jag ska gå 1 dag över BF, och som det ser ut nu så verkar det bli så, för inga förvärkar eller nått. helt dött. Eller så blire som sist, pang boom så från första värken i huvudtaget (latsensfasen) så är den ute efter 5 timmar.. ja vi får väl se.

__________________________________

Efteråt åkte jag på ICA och handla det nödvändigaste/akutaste och mötte upp Frida (min svägerska) och sen skjutsa ja henne till svärmor, och sen bar det hem för min del till grabbarna igen. Blev ett kvällsbad för dom sen slockna Hemi, han håller på att bli sjuk (som jag verkligen inte hoppas att han blir) så hoppas det går över.. vill inte ha några sjuklingar här hemma nu sen för daniel börjar känna sig hängig han med. Kolla på pensionärs jävlar sen blev det godnatt.

Bilder från dagen:





Ska förbereda mig för denna dagen, blir ett visit på vilhelmina och utfära ärenden med svärmor och Frida idag, skriver om dagen ikväll nån gång

Tjiing!! <3




Kommentarer
Postat av: Mia =)

:)Önskar VUXNA människor kunde förstå att det inte bara är att bjuda in sig själv när man har nyfödd. Suck! =(

2010-11-23 @ 10:13:57
URL: http://leftinthedark.blogg.se/
Postat av: camilla

Nämenvisst :/ blir lätt så att allt och alla ska komma direkt efteråt, varken bra för bebisen eller för en själv.

2010-11-23 @ 10:35:52
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0