Ny soffgrupp :D

Ja det har hänr lite saker sen sist jag skrev idag :)

letat recept och förberett en inköpslista, är så sugen på att baka och dona. Samtidigt måste jag få mig nått mål om dagen att göra då det inte händer något med magen, så nu ska jag passa på att baka om allt här hemma tillåter, som tid och lugn o ro :) Hoppas isf på att få göra någon sats med saffransbullar till jul. Kommer bli knepigt att få till tiden sen innan jul..
____________________________________

Sen var svärmor och Pe hit, dom bar in sofforna från släpet (en 2:a och en 3:a som vi fick av en granne här på byn) Fixa till benen och satte ihop de som var löst, sen fräscha til dem efter att dom stått ute på släper i 2 veckor.. Och det blev helbra :) Den andra soffan (blåa) som vi haft har katterna klöst sönder stortsett sen är alla kuddar lösa så detta soffbyte blev en succé, tur man har så snälla folk här som rakt ger bort grejer (2 ben var trasiga men det var ingen big deal)

:) Såhär ser det ut nu hos oss



(vi fick även 1 matchande fåtölj till dessa 2, fårse om vi tar in den med eller)

Och Hemi skulle vara med hela tiden och hjälpa till :) Så duktig på att
ska vara med och göra saker. han fick hjälpa Pe med sågningen å titta
på när han borrade osv, spännande för honom kan jag gott lova :)
_______________________________________________________

Och denna mage, att det inte kan hända nått, något tecken tack?!
Ett irriterande moment är iaf att jag springer ofta på toan och tror att
det börjar rinna vatten (men när jag kollar är det inget) och det har
inget att göra med om jag är pinknödig eller ej, så nu sitter bindan
på, då kan ja lättare ha koll om det är något eller inte. Men just
då mna får känslan av att det rinner ner för trosorna, åhh blir galen!

Får helt enkelt tänka i banorna tvärtom (från vad jag gör nu)
att bebisen kommer inte förrän 2:a december.. HITTILLS
har jag tänkt: "bebisen kommer troligen före 2:a dec" men sålänge
ja tänker så händer det inget. Ska även kolla upp receptet till
"häxbrygden" där, vill inte testa de dära med ricolin olja eller vad
det heter, usch. naturen får ha sin gång men ska försöka påskynda allt
jag kan endå, för bebisen är klar för att möta världen nu, det måste den! :)



11 dagar kvar

Tips på att starta värkar på NATURLIGT sätt förutom "färdknäppen"? :)

Tjiing!! <3



Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

jag drack kanel te man ska typ ha 1 matsked kanel i vattnet och bara några dagar efter kom allt igång

2010-11-22 @ 11:35:57
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Emma

Mamma har en teori om att byta gardiner får igång en ;P

2010-11-22 @ 19:53:45
URL: http://emma-lundgren.blogspot.com
Postat av: Emma

Min mamma har en teori om att man ska byta gardiner för att få igång det hela :P

Och om du inte har gardiner som behövs bytas så testa att putsa fönstren...

2010-11-22 @ 19:56:26
URL: http://emma-lundgren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 00:56:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: camilla

Emma - Ja justeja, minns du berättade det dära :D fan bara att inget vill funka på mig :P



Melissa - Aha okej :) lät dock inte gott men värt ett försök :)

2010-11-23 @ 09:01:43
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0