29 November

Vårat julpynt här hemma so far.. :)





Förmiddagen blev inte riktigt som planerad, sluta med att jag & Hemi åkte in på platsn.. skulle in på en koll hos MVC och sedan få mera järn dropp.

Flj: 148
SF: 43 cm
Urin: 0/0
Vikt: -1kg
Bt: 140/60

Fick en ny tid, "utifall att" det inte hänt något.. så på nästa vecka på tisdag har jag en tid hos BM. Hon sa nu idag att 1 vecka till får du på dig och har inget hänt då så äre frågan om igångsättning. Men hoppas för all del att jag slipper det. Känner ju endå på mig att något är på G, liksom aningar i både kroppen och i sinnet. Fast mest i kroppen. Har ju den dära förbannade molnvärken i ryggen och gele flytningar dagarna i ända, om det endå kunde va lite rödare så man va 100 på att det är slemproppen, men det är ja inte helt säker på. Och Svärmor ringde å checka av mig imorse eftersom hon kände på sig något i lederna hennes och tänkte på mig.. så hon blev inte lugn förrän hon hade ringt å kollat läget :)

Men stenlugnt, hela dagen. Bara nu på kvällen som ja har mina känningar (som typ alla andra kvällar senaste dygnen) men det är nog inte meningen än helt enkelt, spec då jag inte har min BB väska komplett, saknar lite kläder och sånt som jag håller på att tvätta nu, (det äre enda som saknas sen är jag fit for fight) så om bebisen inväntar på att jag ska ha alla grejer klar så kanske nått händer senare nu när tvätten torkat.. haha vem vet. Hade ju varit lite otippad om det skulle resultera och bli så :P

Men justnu tror jag inget, dricker hallonteet där fortfarande och kommer fortsätta (både bra för livmodern och amningen) så jag fortsätter trots att inget hänt än. Förmodligen ligger jag på BB dagen Hemi fyller år eller så hinner vi fira honom och får åka in samma kväll, eller om jag har absolut otur så vill bebisen gå över några dagar.. Den som lever får se :)

Ganska rolig tanke endå, har alltid varit mer för pojkar än flickor, går bättre ihop med pojkar. Men den synen har börjat på en förändring för min del, tidigare i veckan kände jag bara hur sugen jag var på att det ska va en tjej i magen, för liksom då har man ju redan 1 av varje :) Inge fel med en till kille men blev himla sugen nu helt plötsligt på en tjej så från att inte vetat eller trott nått särskilt, så hoppas ja på en tjej faktiskt :) (men ite dumt om det är en pojke heller) :) Kändes bara så kul att min inställning äntligen förändrats, att det faktiskt inte spelar någon roll <3

En sak till er som läser detta:
Kommentera eran GISSNING för skojs skull
(kom igen nu alla å skriv, ser ju antalet som är inne på
bloggen så vill ha nu från alla som varit in, 1 Gissning) :)
så får man se sen vem/vilka som hade mest rätt :)
(kommer att gå igenom alla gissningar och publicera dom som hade rätt/var närmast ;) )

Vilket datum kommer h*n att födas?
Vilken längd & vikt kommer h*n att ha?
Och vad blir det för kön?

" t ex: 4 Dec 3800gram 50 cm Pojk "

Vill ha något att sysselsätta mig med förutom att bara vänta som en tok :) Så GISSA GISSSA!

Bild på magen ikväll




Spänd och rund mage, nu ser man
att naveln är till att ska ploppa ut, (gränsfall)
lite sent men bättre sent än aldrig sej, haha


Och påtal om tomten där, Numera står våran
"scary santa" A la Hemi.. utanför hos oss,
där som han ska stå :)




Tjiing!! <3



Kommentarer
Postat av: Alexandra

flicka, 3860g och 51cm lång =)

2010-11-30 @ 00:32:07
URL: http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Alexandra

*och hon kommer på kvällen den 3 december =)

2010-11-30 @ 00:33:53
URL: http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Emma

pojke, 3910g, 52cm, 5 december

2010-11-30 @ 07:13:29
URL: http://emma-lundgren.blogspot.com
Postat av: Petra

vild chansning. haha

Flicka, 4050g, 51cm, 4:e december :)

2010-11-30 @ 09:12:12
Postat av: Victoria

Har svårt att gissa längd och vikt, men tror det kommer bli en "stor bebis". Var inställd på pojke förut, fast nu tror jag mer på att det kan bli en flicka. ^^

2010-11-30 @ 09:49:37
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: Carro (Haliesmamma)

Det blev en flicka allihopa. Grattis till finaste Camilla som fick en väldigt annorlunda förlossning. Väntar intensivt på en förlossningsberättelse och ett foto på den söte..



Svar: Jo palladium suger. Dom är så seg med allt.

2010-12-01 @ 10:55:10
URL: http://haliesmamma.se
Postat av: Sandra

tror på en tjej och hon kommer den 7dec

2010-12-01 @ 17:36:52
URL: http://stunell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0